Lamborghini Aventador Svj 6.5 V12 - Blu Symi - 1 Of 900 - Gintani Exhaust
Afstand:
... km.
Postcode (NL)
|
||||||||||
|
||||||||||
Loading... |
Print
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||
|
Opties |
ABS, Achter spoiler, Airbag(s) voor, Alarm, Lichtmetalen velgen, Spiegels elektrisch, Spiegels verwarmd, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Traction control, Zij-airbags |
Opmerkingen |
Aanvullende opties en accessoires ExterieurAdaptief demping systeemBuitenspiegels elektrisch verstelbaarElektronisch Sper DifferentieelKeramische remschijvenLichtmetalen velgen 20" VeiligheidAirbag(s) side voorAirbag passagierAlarm klasse 1(startblokkering)Elektronisch Stabiliteits Programma OverigeCarbon exterieur delenVariabele stuuroverbrenging Bijzonderheden Lamborghini Aventador SVJ 6.5 V12 1 of 900 ‘De Lamborghini Aventador SVJ is de meest extreme versie, met de krachtigste V12 die Lamborghini ooit heeft gebouwd’, aldus Lamborghini. En wij maar denken dat de Aventador SV die loftuitingen verdiende, qua extreem. Laten we beginnen met de naam. SV, dat kennen we: Super Veloce, maar de J voor Jota? Die eretitel heeft voorheen pas twee auto’s gesierd: de Miura P400 Jota en de Diablo SE30 Jota. De J in Lamborghini Aventador SVJ refereert aan sectie J (van het welbekende FIA-homologatieboek, aha!), een sectie die Lamborghini te uit en te na diende te bestuderen toen het met de legendarische Miura wilde gaan racen. Dus, mocht je het nog niet hebben geraden: SVJ betekent sneller en meer op het circuit gericht. De 6,5-liter, natuurlijk ademende V12 heeft nu titanium inlaatkleppen en gemodificeerde cilinderkoppen, wat 20 pk extra oplevert – 770 in totaal dus. Het vliegwiel is lichter gemaakt om de gasrespons te verbeteren, en de rode-toerenlijn ligt nu bij 8.700 TPM. De sequentiële bak met enkele koppeling is opnieuw geprogrammeerd om de schakeltijden verder te optimaliseren. De stijfheid van de stabilisatorstangen is 50 procent stijver dan op de SV en hij staat op speciaal voor ‘m gemaakte Pirelli’s. Ondanks de toevoeging van achterwielbesturing en actieve aerodynamica, is de SVJ toch 50 kilo lichter (dankzij een lichtere uitlaat, meer koolstofvezel en lichtere wielen) dan de standaard Aventador. Van nul naar 200 km/u in slechts 8,6 seconden, een ronde op de Ring doet de Lamborghini Aventador SVJ in 6.44,97 minuut – dat is een record voor een productieauto: twee seconden sneller dan de Porsche 911 GT2 RS en liefst 15 tellen! sneller dan de SV. Dat komt door toedoen van de aerodynamica. De Lamborghini Aventador SVJ beschikt over ALA2 (Aerodinamica Lamborghini Attiva 2), een doorontwikkeling van het systeem dat we voor het eerst zagen op de Huracán Performante. Lucht wordt onder en langs de auto geleid door middel van twee actieve flappen in de splitter voor, terwijl de enorme vleugel achterop ervoor zorgt dat de luchtstroom door de centrale pylon naar weerszijden gaat, waardoor de downforce bij de binnenste wielen toeneemt met 30 procent. De algehele downforce is 40 procent groter dan op de SV. Op hogere snelheden is de Lamborghini Aventador SVJ aanzienlijk stabieler – en dat is de grootste winst, want daardoor rijd je ‘m met meer vertrouwen en kun je meer plezier en snelheid uit ‘m halen. Maak je het te dol (maar dat is niet makkelijk gezien het luidruchtige, veeleisende charisma van de SVJ), dan ontdek je dat hij voorspelbaarder, hanteerbaarder en dus veiliger reageert dan je op voorhand zou hebben gedacht. De Lamborghini Aventador SVJ levert meer drama dan iedere andere auto, en ondersteunt dat met extra professionalisme. Hij zet al je zintuigen op scherp, laat z’n potentieel makkelijk aanspreken en neemt zichzelf niet al te serieus. Een heuse supercar of misschien wel hypercar, beter in evenwicht dan voorheen, en hij richt zich niet alleen maar op snelheid. Dus heeft hij het volledige recht op de Jota-badge. Het door ons aangeboden exemplaar is uitgevoerd in het bijzondere Ad Personam ‘Blu Symi’ waar er naar alle waarschijnlijkheid maar één van wereldwijd is. Bijzonder dus! Verder is deze SVJ voorzien van een liftsysteem, rode remklauwen, een achteruitrijcamera, het ‘Branding Package’, Apple Carplay, ‘Interior Carbon Fibre Package’, Interieur details in lakzwart, Rosso Alala stiksels, Rosso Alala contrast kleuren, ‘Visibility and Light Package’, ‘Exterieur Package in Shiny Carbon’, ‘Style Package’ ,‘Travel Package’ en Sport Bucket seats. Om de speciale fabriekslak te beschermen heeft de vorige eigenaar ervoor gekozen de auto volledig te laten voorzien van X-PEL beschermfolie hetgeen met het blote oog haast niet te zien is maar de lak beschermd tegen invloeden van buitenaf. Deze SVJ is daarna tevens voorzien van een glascoating die water- en vuil afstotende eigenschappen heeft. Naast de cosmetische bescherming is de enige andere aanpassing aan deze SVJ misschien wel de leukste! De vorige eigenaar heeft namelijk een €35.000 kostende titanium Gintani uitlaat laten monteren en die geeft de SVJ een geluid dat doet terug denken aan het Formule 1 V12 tijdperk. Deze titanium versie van de Gintani SVJ uitlaat is niet meer beschikbaar en dat maakt het nog unieker dat hij onder deze SVJ zit! Hoewel de foto’s een goed beeld geven durven wij te stellen deze Aventador SVJ in het echt nog veel male mooier is. Maak gerust een afspraak bij ons voor een bezichtiging onder het genot van een kop koffie of thee! Wij zijn 7 dagen per week telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 21:00 op +31 (0) 348-752499 en WhatsApp: +31 (0) 6-42420582, neem gerust contact met ons op voor meer informatie of het maken van een afspraak. Zekerheden bij Bernards Exclusives: - Geen afleverkosten - RDW erkend - NAP autopas aangesloten - Open en eerlijk advies - Inruil en financiering mogelijk - Jarenlange ervaring en kennis in het exclusieve segment Meer informatie Algemene informatie Modelreeks: jan. 2019 - dec. 2021 Technische informatie Vermogen: 566 kW (770 PK) Koppel: 720 Nm Aantal cilinders: 12 Aandrijving: Vierwielaandrijving Tankinhoud: 85 liter Acceleratie (0-100): 2,8 s Topsnelheid: 350 km/u Maten en gewichten Laadvermogen: 435 kg GVW: 2.050 kg Afmetingen (LxBxH): 494 x 210 x 114 cm Wielbasis: 270 cm Interieur Aantal zitplaatsen: 2 Milieu CO?-uitstoot: 452 g/km Energielabel: G Emissieklasse: Euro 6 Verbruik Gemiddeld brandstofverbruik: 19,6 l/100km (1 op 5,1) Brandstofverbruik in de stad: 31 l/100km (1 op 3,2) Brandstofverbruik op de snelweg: 13 l/100km (1 op 7,7) Historie Aantal eigenaren: 1 Financiële informatie BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling) Motorrijtuigenbelasting: € 230 - € 261 per kwartaal |