Ferrari 575m Maranello F1 | Low Mileage!
Afstand:
... km.
Postcode (NL)
|
|||||||||||
|
|||||||||||
Loading... |
Print
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Opties |
ABS, Airbag(s) voor, Airconditioning, Alarm, Centrale vergrendeling, Elektrische ramen, Lederen bekleding, Mistlampen, Onderhoudsboekje(s) aanwezig, Radio/CD, Spiegels verwarmd, Startonderbreker, Stuur in hoogte verstelbaar, Stuurbekrachtiging, Traction control |
Opmerkingen |
Aanvullende opties en accessoires ExterieurBuitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaarmistlampen voor InterieurElektrische ramen voorElektrisch verstelbare stoel(en) met geheugenLederen stuurwielStuur verstelbaar VeiligheidAirbag passagierAlarm klasse 1(startblokkering) Overigecentrale vergrendeling met afstandsbediening Bijzonderheden Ferrari 575M Maranello F1 Rosso Corsa Hoe één letter zo’n groot verschil kan uitmaken. Bij Ferrari staat ‘M’ voor Modificata. Geschreven met een hoofdletter, want zeker in geval van deze 575M Maranello F1 hebben de Italianen hun V12-aangedreven meesterwerk briljant geëvolueerd. Dit exemplaar heeft Spaanse roots en komt bij een Nederlandse verzamelaar vandaan. De Ferrari klassieker verkeert in een prachtige staat, is uitstekend onderhouden en heeft relatief weinig gereden. Het één is het gevolg van het ander… Rosso Corsa met Beige leder is zo traditioneel als het maar kan in de wereld van Ferrari. En dat is met een reden! Want wat blijft die combinatie toch beeldschoon… Nu exclusief te bewonderen bij Prins! Historie Deze bloedmooie Italiaan begon zijn loopbaan in Spanje. Na 12 jaar mooi weer spelen, was de tijd rijp om Duitsland wat meer warmte en kleur te geven. Totdat in 2019 een Nederlandse verzamelaar de Ferrari 575M Maranello op het spoor kwam en hem naar hier importeerde. Daarvoor zijn we hem nog steeds dankbaar! We genieten namelijk volop van het model dat in 2002 de 550 Maranello opvolgde, die op dat moment 6 jaar lang trouwe diensten had bewezen. De 575M was in productie tot 2006, waarna hij door de 599 GTB Fiorano werd afgelost. Hiermee kwam na 10 jaar een einde aan de iconische Maranello reeks. Een naam die zeer bewust is verbonden aan de locatie van de Ferrari fabriek. Een grotere eer kun je een kunstobject als de 550/575M niet aandoen! Exterieur Een gemodificeerde Ferrari 550 herkent u onder andere aan subtiele finesses, zoals de 3 ronde lampen per koplampunit, exclusief de mini-exemplaren bovenin de hoek. In tegenstelling tot het pre-faceliftmodel, is de achtergrond van de 575M koplampen in z’n geheel mee in carrosseriekleur gespoten. De vorm van het glaswerk c.q. de covers bleef wel identiek. De aangepaste indeling van de verlichting had direct invloed op de grille: de mistlampen zaten hier niet langer in geïntegreerd, waardoor er meer ruimte werd gecreëerd voor een opening met horizontale én verticale spijlen. Opvallend genoeg werd het design eenvoudiger gehouden, en hetzelfde geldt voor de koelsleuven ernaast. Over koeling gesproken: de luchtinlaat in de motorkap en dubbele openingen achter de voorwielen werden rechtstreeks van de originele Maranello overgenomen. Portieren, sideskirts, spiegels, daklijn; het is op de 575M niet minder gladjes dan op de 550. Let ook op de enkele luchtgeleider achter het portier, die alleen links zit. It’s all about the details… Van opzij gezien moet de Ferrari Modificata het echt hebben van zijn licht aangepaste wieldesign, om vervolgens aan de achterzijde door de 575M badge herkent te worden. Het vuurrode Rosso Corsa lakwerk dat dit exemplaar opsiert is letterlijk en figuurlijk een échte knaller. De emotie spat ervan af! En is daarmee helemaal des Ferrari’s… Interieur De combinatie rood met Beige leder is voor Ferrari wat ‘black on black’ voor Porsche is. Maar in tegenstelling tot laatstgenoemde, is de traditionele samenstelling van Ferrari net zo uitgesproken stijlvol als de auto’s zelf. Daarbovenop verkeert de cockpit van onze 575M Maranello, een strikte 2-zitter, in briljant mooie staat. Het lichte leder heeft zijn weg gevonden naar de prachtige stoelen, de deurpanelen in hun geheel, de midden-/tunnelconsole en het overgrote deel van het dashboard. Het achterste deel, heerlijke klassieke instrumentenpaneel en stuurwiel steken bijzonder fraai af dankzij een Nero lederen afwerking. Ook de zwarte A-stijlen contrasteren subliem bij de Beige hemelbekleding. De vloer + tapijten kleuren Castoro: dat is lichtbruin op z’n Italiaans. Kortom, smaakvoller dan dit wordt het niet! Techniek & performance De manier waarop Ferrari uitleg geeft over de techniek aan de hand van de modelaanduiding wisselt nog weleens – dat houdt ons scherp. In geval van de 575M Maranello ligt die echter tamelijk voor de hand: de atmosferische 12-cilinder in het front groeide namelijk qua capaciteit van 5,5 naar 5,75 liter. Het vermogen groeide mee van 486 naar 515 pk. En ook het koppel (589 tegenover 568 Nm) ging erop vooruit. Hierdoor is de Modificata in staat om binnen 4,3 tellen van 0 naar 100 km/h te accelereren. De topsnelheid profiteert eveneens van de motorische upgrade en werd opgerekt tot een magische 325 km/h. Gekoppeld aan een semiautomatische F1-transmissie met 6 versnellingen, waant u zich zowaar in een raceauto. Maar dan wel één met de looks van een tijdloze GT… Met vriendelijke groet, team Prins. Meer informatie Algemene informatie Modelreeks: apr. 2002 - mrt. 2006 Technische informatie Vermogen: 380 kW (517 PK) Aantal cilinders: 12 Aandrijving: Achterwielaandrijving Tankinhoud: 105 liter Acceleratie (0-100): 4,2 s Topsnelheid: 325 km/u Maten en gewichten Laadvermogen: 325 kg GVW: 2.050 kg Wielbasis: 249 cm Interieur Interieurkleur: Beige Aantal zitplaatsen: 2 Milieu CO?-uitstoot: 499 g/km Emissieklasse: Euro 3 Verbruik Gemiddeld brandstofverbruik: 21,8 l/100km (1 op 4,6) Brandstofverbruik in de stad: 34,5 l/100km (1 op 2,9) Brandstofverbruik op de snelweg: 14,3 l/100km (1 op 7,0) Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) Aantal eigenaren: 1 APK: Nieuwe APK bij aflevering Aantal sleutels: 2 Financiële informatie BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling) Motorrijtuigenbelasting: € 293 - € 320 per kwartaal |