Porsche 911 930 3.3 Turbo Coupé // Uitzonderlijk Mooie Staat
Print
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Opties |
Achter spoiler, Airconditioning, Armsteun, Elektrische ramen, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen, Onderhoudsboekje(s) aanwezig, Radio/cassette, Schuifdak, Stuur in hoogte verstelbaar |
Opmerkingen |
Aanvullende opties en accessoires ExterieurBuitenspiegels elektrisch verstelbaarBumpers in carrosseriekleurGetint glasMistlampen voorOpen dakSperdifferentieelSportonderstelSport uitlaatUitlaat sierstuk InfotainmentAudio installatie InterieurElektrische ramen voor12Volt aansluitingArmsteun achterSportstoelenStuur verstelbaar OverigeNiet in gerooktReservewielZomerbanden Bijzonderheden De bijnaam “widowmaker” associëren met iets onweerstaanbaars, lijkt een “mission impossible”. Niet als u Porsche 911 Turbo heet, type 930. Want wat is hij benijdenswaardig, deze feilloos onderhouden 3.3 Turbo inclusief matching numbers! Een legende, waarvan de handen behalve spontaan beginnen te jeuken, ook lichtelijk gaan trillen. Want tsja, die bijnaam… Design Wat ervoor nodig is om zo’n naam op te bouwen? Om te beginnen angstaanjagend lekkere looks. De 930 Turbo is opvallend gezet, met zijn extreem uitgeklopte wielkasten annex heupen. Die geweldig grote “tea tray” achterspoiler (een opgehoogde “whale tail” na plaatsing intercooler) doet natuurlijk ook een hoop, en is onlosmakelijk verbonden met de geblazen Duitser. Het contrast met het standaard ranke 911-profiel, maakt de meest explosieve uitvoering van de iconische “Elfer” des te begeerlijker. En de 1e eigenaar had nog wel zo zijn best gedaan om dit alles discreet te verpakken in ingetogen zilver, inclusief zwart (origineel!) lederen binnenwerk. Sorry, niet gelukt. Dat blijkt dus wél een “mission impossible”. Historie Oorspronkelijk werd de auto in 1979 gekocht in Bonn. De ultieme 70s supercar bleef zijn vaderland lange tijd trouw; hier werd het gros van de kilometers verreden. Daarna leek Frankrijk het beloofde land, maar dat huwelijk strandde vroegtijdig. In 2005 vond de widowmaker een nieuw onderkomen in Nederland. Bij de 3e en (tot nu toe) laatste eigenaar heeft de Turbo duidelijk meer rust gevonden: in de afgelopen 16 jaar is er slechts 7.000 kilometer aan de eerdere 140.000 toegevoegd. Een betrouwbare Porsche specialist voerde onlangs nog het onderhoud uit. Uit angst dat de bloedstollende 911 wellicht zijn bijnaam eer aan zou doen…? Techniek Aan de motor zal het niet hebben gelegen. Of juist wel… Feit is dat 300 pk’s loslaten op de achterwielen van een auto waarbij het zwaartepunt letterlijk achterin ligt, vragen is om problemen. Dit i.c.m. de korte wielbasis, maakt dat zelfs de geoefende bestuurder zijn of haar handen vol heeft aan deze razendsnelle Porsche. De Turbo heeft een oversturend karakter; “loos tail” noemen ze dat in mooi Engels. Een kwispelkontje in plat Hollands. Porsche bleek niet gevoelig voor de reputatie van de widowmaker. In 1978 groeide de inhoud van 3 naar 3,3 liter in de 6-cilinder-boxer. Het vermogen en koppel (432 Nm) groeiden mee, mede dankzij de toepassing van een air-to-air intercooler. 0-100 km/h binnen 5,4 seconden en een topsnelheid van 260 km/h is nog steeds indrukwekkend te noemen. Maar het is de handling die u pas écht de stuipen op het lijf jaagt. Dus mocht u het tijdens een proefrit op de heupen krijgen, dan bent u hierbij alvast gewaarschuwd… Algemeen De Turbo is schadevrij en technisch - zowel motorisch als de elektrisch - in een uitstekende, originele staat. Onlangs is de auto volledig technisch nagelopen en de motor is opnieuw afgesteld. Optisch tevens perfect. De auto is recent geheel overgespoten in de originele, matching colour. Dit is werkelijk fen-om-e-naal gedaan. Tevens zijn alle rubbers vervangen. De auto is hard, geheel vrij van plamuur. De passingen zijn perfect. Aandachtspunten: geen bekend. Inruil: bespreekbaar Keuring: uiteraard is elke keuring toegestaan, waardoor met 100% zekerheid tot aanschaf kan worden over gegaan. Ook aansluitend op een proefrit mogelijk. Financiering: financial lease mogelijk. Wij werken nauw samen met erkende leasepartijen en adviseren u graag. Verzekering: desgewenst verzorgen wij tevens een verzekering op maat. Bedrijfsinformatie Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op! Wij zijn telefonisch te bereiken op +316 14 67 25 94 of per email via: sales@vehikel.com // Wij werken op afspraak. Belt u even voordat u komt? // Met hartelijke groet, Jeroen Gilles Vehikel.com De informatie in deze advertentie is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan het voorkomen dat u (type)fouten aantreft. Voor dergelijke fouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid. Meer informatie Algemene informatie Modelreeks: jul 1977 - jul 1978 Kenteken: 59-RF-LF Technische informatie Vermogen: 221 kW (300 PK) Aantal cilinders: 6 Asconfiguratie Aandrijving: Achterwielaandrijving Vooras: Bandenprofiel links: 8.0 mm; Bandenprofiel rechts: 8.0 mm Achteras: Bandenprofiel links: 8.0 mm; Bandenprofiel rechts: 8.0 mm Prestaties Acceleratie (0-100): 5,4 s Topsnelheid: 260 km/u Interieur Interieurkleur: Zwart Milieu Energielabel: G Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) Onderhouden volgens voorschriften: ja Algemene staat: goed Aantal sleutels: 2 Financiële informatie BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling) Motorrijtuigenbelasting: geen Garantie Garantie: Het is uiteraard mogelijk om een garantie af te sluiten op deze bijzondere auto. Ik informeer u graag over de mogelijkheden. |