Ferrari 360 3.6 V8 Challange Stradale F1

Afstand: ... km.
Postcode (NL)
Hemcar
Amphoraweg 3c
2332 ED Leiden
Zuid-Holland (NL)
Tel. 0718100000
Website
Print
Specificaties
Prijs  € 299.950,00
Merk  Ferrari
Model  360
Type  3.6 V8 Challange Stradale F1
Bouwjaar  2004
Km.  23.879 km.
Carrosserie  Coupe
Brandstof  Benzine
Transmissie  Automaat
Kleur  Rood
Deuren  2
Gewicht  1.265 kg.
APK tot  31-08-2026
Motorinhoud  3.586 cc.
Opties
Alarm, Lederen bekleding, Onderhoudsboekje(s) aanwezig, Parkeersensor, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging
 
Opmerkingen
Aanvullende opties en accessoires

ExterieurParkeersensor achterSport uitlaat
InterieurLederen stuurwielZwarte hemelbekleding
VeiligheidAlarm klasse 1(startblokkering)Derde remlicht
Bijzonderheden
Heftig!
voor wie zelfs een Ferrari 360 Modena niet heftig genoeg is, hebben we voor de echte diehards een pure versie! De 360 Challenge Stradale. Ferrari voerde bij deze auto “de kunst van het weglaten” perfect uit. De lichtgewicht versie van de Modena staat bekend om zijn hardcore eigenschappen en “less is more” filosofie. De 360 Challenge Stradale is een voor op de openbare weg goedgekeurde raceauto, gebaseerd op de gelijknamige Ferrari 360 Challenge. De toevoeging “Stradale” (Italiaans voor straat) zegt daarmee precies waar het op staat. Een 360 Challenge Stradale hoor je van kilometers afstand aan komen denderen. Letterlijk. Met dank aan een oorverdovend geluid die werkelijk in elke vezel van je lichaam door dreunt. Er is geen straatlegale racer die zó dichtbij het geluid van de Formule 1 komt. En dan bedoelen we natuurlijk uit het tijdperk dat de F1-auto’s nog écht geluid maakten…
Met de rode startknop ontwaakt de bulderende V8 van Ferrari. De eerste 4.1 seconden die deze Stradale nodig heeft om de 100 km/h aan te tikken, zijn érg heftig. Als je het aandurft, kun je doorhalen naar 300 kilometer per uur, want dan pas verliest de Ferrari het van de luchtweerstand. De Stradale heeft een sequentiële zesversnellingsbak. Als je elektrohydraulisch terugschakelt voor een bocht, vermaakt de F1-transmissie je met stootjes tussengas. De eerste 2.500 toeren zijn prima geschikt om te cruisen, voor snelle sprints, moet je doorhalen tot 6.000. In het gebied daarboven moeten alle systemen in je hoofd op stand-by staan, want dan ga je echt belachelijk hard. Op weg naar z'n topsnelheid hoor je een scala van motorgeluiden.
Wie durft het aan?
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: mei 2003 - jul. 2005
Kenteken: GKZ-49-T

Technische informatie
Vermogen: 305 kW (415 PK)
Koppel: 373 Nm
Aantal cilinders: 8
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 82 liter
Acceleratie (0-100): 4,1 s
Topsnelheid: 300 km/u

Maten en gewichten
Laadvermogen: 455 kg
GVW: 1.720 kg
Wielbasis: 260 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu
CO?-uitstoot: 440 g/km
Emissieklasse: Euro 3

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 17,9 l/100km (1 op 5,6)
Brandstofverbruik in de stad: 28 l/100km (1 op 3,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 12 l/100km (1 op 8,3)

Staat
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal

Laatst bekeken