Porsche 911 S / 2.7 CoupÉ / 1976 /
Afstand:
... km.
Postcode (NL)
|
||||||||||
|
||||||||||
Loading... |
Print
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Opties |
Lederen bekleding, Onderhoudsboekje(s) aanwezig |
Opmerkingen |
House of Car Haarlem en Porsche Specialist Haarlem bieden aan: 1976er 911 2.7S Het G-Model is een iconische vorm geworden. Het was de basis voor revolutionaire modellen als de 930, de eerste Turbo. De natuurlijk ademende, luchtgekoelde 2.7 liter zescilinder boxer is in deze ?S? goed voor 165 pk. Dat is misschien minder dan je tegenwoordig in een beetje hot hatchback vindt, maar daar gaat het dus niet om bij dit soort auto?s. De beleving, dat is waar het om gaat. En dat begint al bij de ultieme Minervablau metallic lak, grote jongen als je het op een 991 durft te bestellen. Maar in 1976 was dit een prima combinatie, de optionele originele Fuchs velgen waren ook populair in die tijd. Het zwarte interieur van deze Porsche 911 is volledig vernieuwd van de gereviseerde tellers tot aan de nieuwe vloermatten en het mooie nieuwe leder. In 1976 is de auto samengesteld in een zeer prettige combinatie. Onder andere een lederen stuur, elektrische ramen en een schuifdak werden aangevinkt op de optielijst. Ook beschikt de auto over een Blaupunkt Frankfurt radio met elektrische antenne. Deze 911S bevindt zich grotendeels nog in de originele lak. Tijd om die lekkere zescilinder aan het werk te zetten. Die volledig gereviseerd is 2- á 3000km geleden. De sleutel gaat om, de startmotor gaat een paar keer rond zoals dat zo typisch gaat bij Porsches van deze leeftijd. Alsof het bijna niet lukt het blok aan te slingeren en dan volgt tóch die kuchende roffel van de boxer. Eerst iets onrustig om dan langzaamaan rustiger te gaan lopen, zodat je weet dat je kan gaan rijden. En rijden, dat doen deze auto?s zo lekker. Niet perfect, zeker niet. Maar er is iets aan het rijden van een jaren ?70 Porsche 911 dat moeilijk in woorden te vatten is. Het gevoel dat je met een soort oer-auto onderweg bent, die niks meer doet dan je ervan vraagt behalve gewoon rijden. En een glimlach op je gezicht toveren. In het begin heel voorzichtig, maar ook de vijfbak in deze 911 mist nooit een slag en dus vergeet je dat op een gegeven moment. Het blijft bijzonder dat je een auto van bijna 40 jaar oud zo op z?n donder kan geven, zonder dat die auto een krimp geeft. Ook het sturen in een 911 van deze leeftijd blijft een plezier. Het naar huidige maatstaven dunne sportstuur dat toch heel precies doorgeeft wat er onder de voorwielen gebeurt. Datzelfde stuur dat al je input feilloos doorgeeft aan de voorwielen, waardoor je de 911 heel precies een bocht door kan mikken. Of het nou komt door het achteraf gemonteerde Bilstein onderstel, alle door Poly bussen vervangen rubbers of het Turbo stuurhuis, het geeft ongelooflijk veel voldoening. Gewoon omdat rijden met dit soort auto?s zo puur en basic autorijden is. Meer weten over deze prachtige 911S? Zoals u kunt zien op de foto's hebben wij mappen vol met facturen en papieren over de historie van deze auto wij nodigen u dan ook graag uit dit alles bij ons te komen bekijken! . Margevoertuig House of Cars Haarlem Sales - Import - Export - Storage - Transport www.houseofcarshaarlem.nl Porsche Specialist Haarlem Reparatie - Onderhoud - Restauratie - Transport www.porschespecialisthaarlem.nl Wij zijn aangesloten bij de BOVAG. Hendrik Figeeweg 3B 2031 BJ HAARLEM +31235834748 Modelreeks: jul 1974 - jul 1978 Aandrijving: Achterwielaandrijving Vermogen: 110 kW (150 PK) Aantal cilinders: 6 Laadvermogen: 337 kg GVW: 1.400 kg Interieurkleur: Zwart Aantal zitplaatsen: 2 APK: Nieuwe APK bij aflevering Aantal sleutels: 2 Motorrijtuigenbelasting: geen Referentienummer: 6689376-AWD Kenteken: 40-YD-73 |