Mercedes S-klasse 300 Turbo Diesel Elegance Youngtimer

Afstand: ... km.
Postcode (NL)
BG CLASSIC TRADING
Produksjewei 17
8501 XD Joure
Friesland (NL)
Tel. 06 2995 0001
Print
Specificaties
Prijs  € 14.500,00
Merk  Mercedes
Model  S-klasse
Type  300 Turbo Diesel Elegance Youngtimer
Bouwjaar  1998
Km.  217.898 km.
Carrosserie  Sedan
Brandstof  Diesel
Transmissie  Automaat
Kleur  Zilver
Deuren  4
Gewicht  1.930 kg.
Motorinhoud  2.996 cc.
Opties
ABS, Airbag(s) voor, Airconditioning, Alarm, Armsteun, Centrale vergrendeling, Cruise control, Elektrisch verstelbare voorstoelen, Elektrische ramen, Hoofdsteunen achter, Hoogteverstelling stoel, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen, Navigatiesysteem, Parkeersensor, Radio/cassette, Radio/CD, Regensensor, Schuifdak, Spiegels verwarmd, Startonderbreker, Stoelverwarming voor, Stuurbekrachtiging, Traction control, Warmtewerend glas, Zij-airbags
 
Opmerkingen
BIJZONDERE S 300 TURBO DIESEL 1998

Mercedes S-klasse 300 TURBO DIESEL Elegance YOUNGTIMER
Tellerstand: 217898 KMCarrosserievorm: SedanAantal deuren: 4Brandstofsoort: DieselBouwjaar: 1998Transmissie: AutomaatKleur: zilverKleur interieur: zwartMotorinhoud: 2996 ccAantal cilinders: 6Vermogen: 130 kWLedig gewicht: 1930 kgAantal zitplaatsen: 5BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
ComfortCruise controlRegensensorExterieurBuitenspiegel rechtsBuitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaarBuitenspiegels in carrosseriekleurCentrale deurvergrendeling met afstandsbedieningElektrisch transparant schuif-/kanteldakElektrisch transparant schuif-/kanteldak.Getint glasGlazen schuifdakHalogeen koplampenKoplampen in hoogte verstelbaarKoplampreinigingLichtmetalen velgenMetaalkleurMistlampen voorPanoramadakPark Distance ControlRuitensproeiers verwarmbaarSportvelgenWarmtewerend glasInfotainmentNavigatiesysteemRadio CD spelerRadio-cassetteInterieurAirco (automatisch)Airco met automatische regelingArmsteun achterArmsteun voorBestuurdersstoel in hoogte verstelbaarBuitentemperatuurmeterElektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugenElektrisch verstelb. passagiersstoel met geheugenElektrisch verstelbare en verwarmde voorstoelenElektrische ramen achterElektrische ramen voorHoofdsteunen voor en achterHoutafwerking interieurLederen bekledingLederen interieurMiddenarmsteun voorPassagiersstoel in hoogte verstelbaarRolgordijn voor achterruitStuurbekrachtigingStuurwiel met houtinlegToerentellerVoorstoelen verwarmdOverigeAnti Blokkeer SysteemAnti doorSlip RegelingBestuurdersairbagPassagiersairbagZij airbag(s) voorVeiligheidAlarm klasse 1(startblokkering)Elektronische remkrachtverdelingGordelspanners
Toen de S-klasse in 1991 door Mercedes werd gelanceerd, barstte er een storm van kritiek los. De kolossale afmetingen waren niet meer van deze tijd; Mercedes was zijn doel voorbij geschoten. Vandaar dat er drie jaar later al een face-lift kwam. Door middel van heel zorgvuldig gekozen wijzigingen zag de auto er nu wat minder pompeus uit. Dat effect werd bereikt met heel bescheiden aanpassingen, waardoor de inruilwaarde van de eerdere modellen op peil bleef.
Voor de allerjongste editie van de S-klasse zijn ook weer enkele kleine uiterlijke wijzigingen doorgevoerd. Ook nu moet je eigenlijk weer met een foto van het oude model in de hand rond de auto lopen om de verschillen te ontdekken. Goed vergelijken levert de volgende verschillen op: kunststof panelen onderaan de portieren nu in dezelfde kleur als het koetswerk, witte knipperlichten achter en fraaie lichtmetalen velgen.
Aan de uitrusting werd door Mercedes meer gesleuteld. Die is uitgebreider dan ooit en omvat nu ook sidebags in de voorportieren, een regensensor voor de ruitewissers, bagagenetten aan de middentunnel en in de kofferbak, een airbagsensor voor de passagiersstoel, alsmede een elektrische ontgrendeling van de kofferbak. Naast de standaard Classic-uitrusting biedt Mercedes voor de S ook nog twee luxepaketten onder de namen Elegance en Designo. Accessoires worden daarin gegroepeerd en voor een erg aantrekkelijke prijs aangeboden. De Elegance-koper krijgt onder andere extra: leren bekleding, een navigatiesysteem, parkeersensors, elektrische instelling van de voorstoelen en glazen schuifdak, en sluitbekrachtiging op portieren en kofferdeksel. Wie voor Designo kiest, ziet de uitrusting onder andere uitgebreid met speciale leren bekleding en houtafwerking.
Nieuwe motor
Met het oog op de recent gelanceerde dieselversie van de BMW 7-serie nam 'das Haus' de S-klasse turbodiesel stevig onder handen. Er werd zelfs een nieuwe aandrijflijn voor ontwikkeld. Uiteraard bleef het cilinderaantal van zes gehandhaafd; dat is nu eenmaal het minimum voor een topklasse-limo. De cilinderinhoud slonk van 3,5 naar drie liter, maar het aantal kleppen verdubbelde. Zonder turbo kennen we die 24-klepper al uit de E300 Diesel. Voor de S-klasse zit er wél zo'n blaasapparaat op, waardoor het vermogen nu 177 pk bedraagt en al bij 1600 toeren een hoogste koppel van 330 Nm beschikbaar is (was 150 pk en 310 Nm). Een nieuwe vijftrapsautomaat draagt zijn steentje bij aan vlotte prestaties. Zo snelt de Turbodiesel nu in 11,2 tellen naar de 100 (was 13,1) en haalt hij een top van 206 km/h (was 185). Daarbij is het verbruik zo'n negen procent gunstiger geworden.
Bij de koude start van de beresterke diesel valt op dat je relatief lang moet voorgloeien. Vervolgens komt de zespitter op een uiterst beschaafde wijze tot leven. Eenmaal op temperatuur merk je volstrekt niets meer van de wat rumoeriger verbranding van dieselolie. De krachtige turbodiesel sleurt de ruim twee ton wegende S300 met het grootste gemak op gang. Je hoort dan wel even een dieper motorgeluid, maar je twijfelt nog steeds of het een diesel is. De nieuwe vijftrapsautomaat schakelt vrijwel onmerkbaar - een eigenschap die perfect past bij de algehele rust die deze Benz uitstraalt. Haast onmerkbaar glijden de kilometers onder de wielen door, slechts een enkele keer onderbroken voor een noodzakelijke tankpauze. Wie beschaafd rijdt, kan aan een verbruik van 1:10 komen; dat betekent bijna duizend km rijden tussen tankstops. Dat is even wat anders dan bij een benzineversie. Zelfs bij de eenvoudige S280 moet er elke 600 km worden aangelegd voor nieuw sap.
Met de S300 Turbodiesel heeft Mercedes een echte topdiesel. De S350 Turbodiesel gaf je nog het gevoel dat het allemaal net wat pittiger zou mogen. Bij de S300 is die extra pit ruim voorhanden. Nog meer dan voorheen is de S-klasse Turbodiesel gewoon de beste S die je kunt kopen: alle comforteigenschappen van de andere versies met voldoende kracht en een voor zo'n zware auto opmerkelijk laag verbruik. Een mening overigens, die de gemiddelde S-koper aanspreekt, want 60 % kiest in ons land voor de diesel. Groot gelijk.


ZO KOM JE ZE  NIET  VAAK MEER TEGEN . DE BESTE OOIT GEMAAKT BIJ MERCEDES -BENZ.  In opdracht te verkopen,

EEN W 140 IS GENAAMD DE KHATHEDRAAL. YOUNGTIMER
WAREN ALLEEN WEGGELEGD VOOR DE WELGESTELDEN IN DE WERELD.
DE 3 LITER TURBO DIESEL IS BIJZONDER.

VOORZIEN VAN EXTRA;S

DEZE LOOPT EN RIJDT OOK NOG ALS NIEUW

 ALTIJD BEREDEN IN SPANJE .

IN ALLE LANDEN TE VOORZIEN VAN EEN NIEUW KENTEKEN.

WIJ HEBBEN OOK OP VOORRAAD NOG EEN 30 TAL MERCEDES-BENZ IN DE BOUWJAREN 1966 TOT 1986
TW ; O.A   PRIJZEN VANAF € 5000.  KLASSIEKERS EN 
YOUNGTIMERS

W 107 350 SL 1972
W 107 450 SL 1974  verkocht
W 108 250 S   1966
W 111 230 S   1965  verkocht
W 114 220 D  1968
W 116 350 SE 1973
w  124 200 d   1986
w  124 250 d   1986
w  124 300 d   1986
w  124 300 d   1987
W 126 280 SE 1981  
w  126 280 SE 1984 
W 126 380 SE 1980  
W 126 380 SE 1981
W 126 380 SE 1981 
W 126 380 SE 1982  
W 126 500 SE 1980
W 126 500 SE 1981  
W 126 500 SE 1982  
W 126 500 SE 1983
W 126 500 SE 1986  
W 126 500 SE 1987
W 126 500 SEL 1984
W 126 500 SEL 1989
W 126 500 S.E.C 1983 verkocht
W 126 500 S.E.C 1984
W 203 220 CDI  2004
W 220 320 CDI  2001
W 230 SL UITV 63 AMG MODEL 2010


GELIEVE ALLEEN TE BELLEN OP TEL NR 0629950001


 ATTENTIE  ALTIJD EVEN BELLEN VOOR EEN AFSPRAAK OP TEL NR  0629950001

BG CLASSIC TRADING
Produksjewei 17
8501 XD Joure
06 2995 0001
info@bgclassic.nl

Laatst bekeken