Porsche 911 4.0 R
Afstand:
... km.
Postcode (NL)
|
||||||||||
|
Print
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||
|
Opties |
ABS, Airbag(s) voor, Airbag(s) achter, Alarm, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Elektrisch verstelbare voorstoelen, Elektrische ramen, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen, Onderhoudsboekje(s) aanwezig, Stuur in hoogte verstelbaar, Stuurbekrachtiging, Warmtewerend glas, Xenon verlichting, Zij-airbags |
Opmerkingen |
Aanvullende opties en accessoires Exterieurbi-xenon koplampenDimlichten automatischGetint warmtewerend glasKeramische remschijvenkoplampreinigingLED achterlichtenLED dagrijverlichtingLichtmetalen velgen 20"Sport uitlaat Interieur12Volt aansluitingCarbonafwerking interieurElektrische ramen voorElektrisch verstelbare voorstoel(en)Lederen interieurdelenLederen stuurwielSportstoelenSportstuurStuurbekrachtiging snelheidsafhankelijkStuur verstelbaar VeiligheidAirbag(s) hoofd achterAirbag(s) hoofd voorAirbag(s) side voorAirbag passagierAlarm klasse 3BandenspanningscontrolesysteemElektronisch Stabiliteits Programma Overigecentrale vergrendeling met afstandsbedieningElektrisch variabele schokdemperafstellingGelimiteerd slipdifferentieelVariabele stuuroverbrenging Bijzonderheden Één van de meest bijzondere 911 modellen van de afgelopen jaren is toch wel de 911 R. Deze 911 R is uitgevoerd in Wit met een zwart interieur en zilveren stiksels. Het is een Duits geleverde 911 R die op de fabriek in Zuffenhausen is afgeleverd, op 07.09.2016. Hij verkeert uiteraard in nieuwstaat. Deze 911 R is geheel voorzien van transparante folie, tegen steenslag. Is de gelimiteerde 911 R voor u nog niet zo bekend? Leest u dan onze uitvoerige uitleg over deze zeer bijzondere 911: De 911 R kwam in 1967 uit als de ultieme sportauto voor op het circuit en op de weg. Hij was bijzonder licht gebouwd en voor die tijd bijzonder: Voorzien van kunstof deuren, spatborden en voorklep. Ja zelfs alle ramen, behalve de voorruit. Hij woog 800 kg en met 2.0 liter motor uit de Porsche 906 leverde hij 210 pk. Hij verbrak hiermee vele lange afstand snelheidsrecords, zoals 10.000 miles in 76:31:49 uur of wat dacht u van 96 uur rijden met een gemiddelde snelheid van 209 km/h. In de Tour de France voor auto’s in 1969 domineerde hij van de eerste tot de laatste etappe, totaal 5.000 km! Hij kwam tot bizarre snelheden en was uiterst betrouwbaar, typisch Porsche. Echt zo’n auto die je weer even kind laat voelen, waar je niet van kunt slapen. Puur. In 2016, bijna 50 jaar later, kwam hij terug, met dezelfde kernwaarden. Hij is puur, lichtgewicht, exclusief en boordevol emotie. Analoog in de nu digitale wereld. Een reïncarnatie van formaat. Door de toepassing van Carbon voorschermen en voorklep, een magnesium dak en de achterste zijramen en achterruit van Poly-carbonaat, alles duidt op zijn lichte gewicht. Geen achterzitjes, geen overbodig tapijt of voetsteun, alles gemaakt om sportief te zijn. Alleen geleverd met 6-versnellingen handbak, ook lichter dan de PDK, en met een zeer korte schakelweg. Ceramische remmen zijn 50 % lichter dan stalen remmen, dus die keuze was gemakkelijk op de tekentafel. De stoelen, gemaakt van lichtgewicht Carbon, zijn bekleed met Pepita stof, weer zo’n details die doet denken aan de dagen van weleer. De stoel zit als gegoten, de portieren voorzien van een stoffen lus om de deur te openen, en ook minder geluidwerende materialen. Dit alles maakt dat de R slechts 1.370 kg weegt. De motor, het sportieve hart, is een 4.0 liter, 500 pk leverende 6 cilinder Boxer motor, die maximaal 8.500 toeren draait. Het maximum koppel van 460 NM is beschikbaar bij 6.250 toeren. Een heerlijk smeuïge motor, die zowel bij lagere, als bij zeer hoge toerentallen bijzonder veel trekkracht heeft. Bij al deze fantastische cijfers, hoort ook het allerbeste onderstel. Daarom koos men de 911 GT3 als voorbeeld. Hij is extreem sportief, ligt net zo laag als de GT3 en de afstemming is aangepast op de handbak. De meesturende achteras werkt twee kanten op. Bij lage snelheden sturen de achterwielen tegen, zodat hij makkelijker om zijn als kan draaien. Op hogere snelheden draaien de achterwielen juist mee, zodat hij in lange snelle bochten nog beter ligt. Een bijzondere gewaarwording. Andere bijzondere zaken, zoals dynamische motorsteunen, instelbare schokbrekers (PASM) met een 30 mm verlaagd onderstel en een sportief afgesteld Porsche Stabiliteits System, de 911 R heeft het allemaal. DE 911 R, de ware sportwagen! Uitvoering: 082 90-liter tank 474 Liftsysteem vooras 573 Automatische Airconditioning 581 Bagagenet bij voetruimte passagier 619 Mobiele telefoonvoorbereiding 630 Licht-design pakket 643 Sport Chrono pakket incl. Porsche Precision App 680 Bose Soundsystem 810 Vloermatten 900 Fabriekslevering Zuffenhausen 903 Decoratieve bestickering rood P13 Dimmende binnen-en buitenspiegels inclusief regensensor P23 Porsche Communication Management incl. navigatiemodule + universele audio-ingang UN1 Online services XAJ Sideskirs gespoten in wagenkleur XDG Wielen gespoten in hoogglans zwart XEY LED-koplampen zwart inclusief PDLS Plus XJW Sportdesign bovenzijde buitenspiegels in Carbon XXG Achterlichten in helder glas (nu rode gemonteerd, origineel aanwezig) Onderhoudshistorie: Op 07.09.2016 afgeleverd door Porsche AG in Zuffenhausen Op 04.09.2018 op 1.216 km bij Porsche Zentrum Hamburg Op 30.03.2021 op 1.236 km bij Porsche Centrum Gelderland Op 12.09.2023 op 6.092 km door Porsche Centrum Leusden Geheel voorzien van steenslagfolie en voorzien van klasse 3 en 5 alarm Meer informatie Algemene informatie Modeljaar: 2016 Technische informatie Vermogen: 368 kW (500 PK) Koppel: 460 Nm Aantal cilinders: 6 Aandrijving: Achterwielaandrijving Tankinhoud: 64 liter Acceleratie (0-100): 3,8 s Topsnelheid: 323 km/u Wielbasis: 246 cm Interieur Interieurkleur: Zwart Aantal zitplaatsen: 2 Milieu en verbruik Gemiddeld brandstofverbruik: 13,3 l/100km (1 op 7,5) Energielabel: G Onderhoud, historie en staat Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden) Aantal sleutels: 2 (2 handzenders) Financiële informatie BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling) Motorrijtuigenbelasting: geen |