Audi RS6 Avant [c5] 4.2 V8 Quattro L Rolkooi L Sparco L Bilstein L 600p...
Afstand:
... km.
Postcode (NL)
|
||||||||||
|
Print
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Opties |
ABS, Achterbank neerklapbaar, Airbag(s) voor, Airbag(s) achter, Airconditioning, Alarm, Armsteun, Centrale vergrendeling, CD-wisselaar, Cruise control, Dakdragers, Deelbare achterbank, Elektrisch verstelbare voorstoelen, Elektrische ramen, Hoofdsteunen achter, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen, Navigatiesysteem, Onderhoudsboekje(s) aanwezig, Parkeersensor, Radio/CD, Ruitenwisser achter, Schuifdak, Spiegels elektrisch, Spiegels verwarmd, Startonderbreker, Stoelverwarming voor, Stuur in hoogte verstelbaar, Stuurbekrachtiging, Traction control, Xenon verlichting, Zij-airbags |
Opmerkingen |
Aanvullende opties en accessoires ExterieurAfst. bed. voor centr. deurvergr.Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaarElektrisch glazen schuif-/kanteldakElektronisch Sper DifferentieelGetint glaskoplampreinigingLichtmetalen velgen 19"Metaalkleur parelmoermistlampen voorParkeersensor voor en achterSportonderstelVerwarmde zitplaatsen voor en achter InfotainmentAutotelefoonBestuurders-informatie-systeemNavigatiesysteem en tv InterieurArmsteun achterArmsteun voorBinnenspiegel automatisch dimmendElektrische ramen voor en achterElektrisch verstelbare voorstoel(en)Hoofdsteunen voor en achterLederen stuurwiel en versnellingspookStuur verstelbaar VeiligheidAirbag(s) side achterAirbag(s) side voorAirbag passagierAlarm klasse 1(startblokkering)BandenspanningscontrolesysteemElektronische remkrachtverdelingElektronisch Stabiliteits Programma OverigeSchakelmogelijkheid aan stuurwielS Line exterieur Bijzonderheden Als er één Audi is die feitelijk geen introductie behoeft, is het wel de interpretatie van de [eerste generatie] RS6. Een iconische stationwagon die met een 4,2-liter V8 biturbo onder de kap een fenomenale rijbeleving biedt. Circuit-liefhebbers kunnen in dit geval hun hart ophalen, want deze C5 is voorzien van onder andere Sparco-kuipstoelen, een rolkooi, Bilstein Powerflex-schroefset, Remus-uitlaat en lichtgewicht OZ-velgen. Het interieur is grotendeels gestript om gewicht te besparen [ca. 400kg] en het blok is door JD Engineering getuned tot 600pk en 750Nm koppel. Dankzij Quattro-vierwielaandrijving is dit vermogen goed op de weg te houden. Het motorblok is in 2016 bij ca. 176dkm volledig vernieuwd, inclusief nieuwe turbo's, oliekoelers en het inlaat-traject met sportfilters. Alles is uitzonderlijk compleet gedocumenteerd en het [schadevrije] verleden wordt gekenmerkt door slechts drie voorgaande eigenaren én Nederlandse nieuwlevering. Unieke kans om iets bijzonders te bemachtigen! Als hommage aan de legendarische RS2 Avant introduceerde het Duitse merk uit Ingolstadt in 2002 de RS6, in samenwerking met Cosworth. Schakelen ging met een vijftrapsautomaat, aangezien Audi geen handbak had die zoveel koppel aankon. Hij sprak een breed [voornamelijk zakelijk] publiek aan, omdat hij niet op viel. Dat klinkt wat vreemd, maar alleen kenners zullen opmerken dat dit een auto met een serieus prestatiepotentieel is. Slechts iets grotere wielen, zilveren buitenspiegel-kappen, een honingraatgrille, de twee ovale eindpijpen voor het uitlaatsysteem, uitgeklopte wielkasten en side-skirts geven prijs wat voor machine dit is. Een sprint naar 100 km/h in 4,9 seconden en een begrensde top van 250km/h waren voor veel liefhebbers toch nog reden om naar tuners te stappen voor extra pit. Tot 2010 [158.210km] was deze RS6 volledig origineel en werd hij uitsluitend door Audi Bourguignon te Leeuwarden onderhouden. De huidige acceleratie en topsnelheid zijn niet geregistreerd, maar laatstgenoemde is ten minste 300km/h. In januari 2003 werd deze Audi met een cataloguswaarde van € 138.057 zakelijk afgeleverd aan de eigenaar van een bouwbedrijf in Makkum. Diegene bereed hem tot 7-9-2007 [136.360km], waarna de auto tot 28-5-2009 [142.692km] intern door Bourguignon werd gebruikt en verkocht werd aan de één-na-laatste eigenaar uit Arnhem. 's Winters werd de auto jaarlijks geschorst, bij alle eigenaren stond hij binnen gestald. De laatste eigenaar kocht de auto in april 2021 [180.851km] en ruilde hem recent bij ons in op een Porsche 911. De optische conditie is uitzonderlijk goed; er zijn geen krassen, deuken of stoeprandschades van toepassing. Vrijwel alle lakwaardes zijn origineel. De kleur wordt aangeduid als Daytona grijs metallic, passend aangevuld met aluminium raamomlijsting en grille. De felgroene velgen kunnen desgewenst in een andere kleur worden gespoten. De achterruiten zijn niet getint, maar rondom is de beglazing wel gelaagd, warmte- en zonwerend. De dakrails en achterruitenwisser zijn er af gehaald. Ondanks het gestripte interieur is er nog wel de nodige luxe aanwezig, te weten een panoramisch schuif- en kanteldak, lederen RS-sportstuurwiel met schakelflippers, alcantara hemelbekleding, adaptieve Cruise Control, automatisch dimmende- en inklapbare spiegels, BOSE Surround Sound-systeem, Navigatie Plus, TV-ontvangst, bi-xenon koplampen, regensensor, Climate Control met airconditioning, boordcomputer, mat aluminium dashboard-inleg, parkeersensoren voor en -achter. Langs de A-stijl is een 4-tal meters geplaatst die de temperatuur en druk van de olie en turbo's real-time weergeven. De in- en uitstap vergt enige flexibiliteit, maar de stoffen Sparco Pro2000-kuipstoelen met 4-punts gordels zitten als gegoten. In de middenconsole zit een noodschakelaar. Onderhoud werd afgestempeld bij 15.302km [22-4-2003], 30.226km [1-9-2003], 43.031km [22-12-2003], 58.255km [13-5-2004], 73.412km [8-11-2004], 89.333km [9-5-2005], 104.843km [11-10-2005], 120.292km [25-4-2006], 137.346km [18-9-2007] en 149.519km [20-1-2010]. Nadien werd het uitgevoerde onderhoud onderbouwd met talloze facturen. Onder het kopje 'documenten' op onze website treft u gedetailleerde foto's van de aanwezige documentatie. De meest recente onderhoudsbeurt is uitgevoerd bij 194.231km [19-9-2024]; daarbij zijn de remblokken rondom, multi-riem, vloeistoffen en alle filters vervangen. De APK geldt tot 18 april 2025, maar wordt vóór de levering vernieuwd. De Pirelli P-Zero banden dateren uit 2022 en hebben rondom minimaal 80% profiel. De originele achterlichten, volledige uitlaat, lucht-inlaat, diverse airbags, carbon motor-covers en dumb valves zijn aanwezig. De laatste eigenaar heeft het originele motorblok met toebehoren nog in de garage liggen; die kan worden mee geleverd. Ondanks de ombouw voor het circuit heeft de RS6 daar maar weinig gereden. Wees welkom om het eens te komen ervaren. Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. +31623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een bezichtiging is mogelijk in Staphorst. Wij zijn gespecialiseerd in BMW Z4’s en Porsche 911’s en hebben er doorgaans circa 50 op voorraad. Inruil is mogelijk. Optielijst 0G7 Tiptronic 0VH Nederlandse boorddocumentatie 1E1 Actieve koolfilter 1G8 Pechhulpset 1KY Schijfremmen achter 1LP Schijfremmen voor 1N1 Stuurbekrachtiging 1PC Slotbouten 1T2 Gevarendriehoek 1X1 Quattro vierwielaandrijving 1XY Lederen sportstuur met tiptronic-bediening 2C5 Axiaal en verticaal verstelbare stuurkolom 2MC Sportonderstel met variabele schokdemping 2Z1 Typeplaatje achter en respectievelijk 'Quattro'-naamplaatjes 3FE Elektrisch schuif-/kanteldak met zonnescherm/zonwering 3GD Vlakke achterlaadruimte 3HK Alcantara-dakhemel 3S3 Dakrails van mat aluminium 3V0 Adaptieve Cruise Control 3Y3 Oprolbaar zonnescherm voor achterruit en achterste zijruiten P4GK Gelaagde, zonwerende voorruit 4K4 Centrale deurvergrendeling 4KR Gelaagde zijruiten, achterruiten in warmtewerend glas 4L6 Automatisch dimmende binnenspiegel P4UE Airbag voor bestuurder en voorpassagier 4X4 Zij-airbag, voor en achter met gordijnairbag 4ZL Gematteerde aluminium sierlijsten 5TG Decoratieve aluminium inzetstukken, mat 6FL Buitenspiegelbehuizingen in mat aluminium 6XK Buitenspiegels: automatisch dimmend, elektrisch inklapbaar/verstelbaar/verwarmbaar 7A2 CD-wisselaar 7AH Elektronisch voertuigblokkeersysteem met alarmsysteem, passagiersruimteregeling en achteruitrijclaxon 7K1 Bandenspanningswaarschuwing 7M7 Aluminium dorpellijsten 7Q2 Navigatiesysteem met kleurenscherm 7X2 Parkeersensoren voor en achter 8AY Radio/navigatiesysteem 8ED Bi-xenon koplampen 8N4 Regensensor 8Q3 Automatische koplamp hoogteverstelling dynamisch 8RY BOSE Surround Sound-systeem 8X1 Koplampsproeiers 9AK Climate Control met airconditioning 9Q2 Multifunctioneel display/boordcomputer met check control D0V 8-cilinder SI-motor 4,2 l/331 kW [40V] V8 biturbo G0Q 5-traps automatische Tiptronic-transmissie J0Z Accu 520 A [110 Ah] QV1 TV-ontvangst U1C Instrumenteninzet met km/u-snelheidsmeter, klok, toerenteller, dagteller en extra instrumenten (volt., olietemperatuur) Meer informatie Algemene informatie Modelreeks: jul. 2002 - feb. 2005 Modelcode: C5 Kenteken: 33-LH-KK Technische informatie Vermogen: 441 kW (600 PK) Koppel: 750 Nm Aantal cilinders: 8 Aandrijving: Vierwielaandrijving Tankinhoud: 82 liter Acceleratie (0-100): 4,0 s Topsnelheid: 300 km/u Maten en gewichten Laadvermogen: 565 kg GVW: 2.420 kg Afmetingen (LxBxH): 495 x 185 x 151 cm Wielbasis: 276 cm Interieur Interieurkleur: Zwart Aantal zitplaatsen: 5 Milieu CO?-uitstoot: 350 g/km Emissieklasse: Euro 3 Verbruik Gemiddeld brandstofverbruik: 14,6 l/100km (1 op 6,8) Brandstofverbruik in de stad: 21,8 l/100km (1 op 4,6) Brandstofverbruik op de snelweg: 10,4 l/100km (1 op 9,6) Onderhoud, historie en staat Aantal eigenaren: 8 Aantal sleutels: 2 Financiële informatie BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling) Motorrijtuigenbelasting: € 347 - € 383 per kwartaal |