Porsche Boxster 3.4 S Handgeschakeld
Afstand:
... km.
Postcode (NL)
|
||||||||||
|
Print
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Opmerkingen |
Degene die deze Porsche Boxster heeft samengesteld had het in mijn optiek niet beter kunnen doen. Er is gekozen voor de S versie van de Boxster met de heerlijke 3.4 liter 6-cilinder boxermotor. Sowieso staat de 981 bekend om zijn geweldige stuur- en rijeigenschappen, zeker in de S versie is het een geweldige sportauto. En belangrijk: er is gekozen voor een handbak! Want hoe fijn een PDK ook kan zijn: voor de ware stuurman/vrouw gaat er niets boven een handbak. De handbak was in Nederland duurder dan de PDK-uitvoering, een origineel Nederlands geleverde handgeschakelde Boxster S is dan ook relatief zeldzaam. De 981 is verder ook uitgerust met niet te veel poespas, de noodzakelijk geachte opties zoals airconditioning, variabele stuurbekrachtiging en Xenon zijn aanwezig, maar deze Boxster S is vooral samengesteld met het oog op puur rijplezier. Zo is een lederen dashboard uiteraard mooi, maar voegt verder weinig toe dan extra gewicht. Idem dito voor een gescheiden klimaatregeling, deze roadster wil je toch vooral open rijden. Deze Boxster S weegt leeg dan ook slechts 1295 kg! Dan de kleur: Racing Yellow. Wat gaaf! Het staat de auto fantastisch en is zoveel leuker dan de zoveelste zwarte, blauwe of grijze Boxster. De exterieur kleur komt ook terug in de interieurlijsten, een prachtig detail. Als je onderweg bent krijg je dan ook het gevoel met iets bijzonders op pad te zijn. Dat gevoel wordt versterkt door de vele accessoires uit de originele Porsche Tequipment-lijn. Deze 981 is namelijk zojuist door mij voorzien van vele originele en splinternieuwe Porsche Tequipment onderdelen/accessoires. Het standaard Boxster S stuur in leder vind ik namelijk verschrikkelijk qua design. Bij aanschaf wist ik al direct dat het een ander stuur moest worden. Iets dat past bij het “GT3 achtige karakter” van deze Boxster. In het interieur is er dan ook een nieuw origineel Alcantara sportstuur gemonteerd. Daar hoort een prachtige Alcantara versnellingspook en een Alcantara middenarmsteun met Porsche logo bij, deze zijn dan ook geplaatst. E.a. matcht perfect met de Alcantara stoelen. Om het af te maken qua interieurstyling zijn er ook vloermatten uit het Tequipment programma. Mooie zwarte velours matten met geel stiksel in de rand en gele Porsche lettering. Die liggen er nu dus ook een setje nieuwe in… Qua exterieur heb ik de Porsche voorzien van Porsche Tequipment verdonkerde achterlichten, origineel van Porsche afkomstige typeaanduiding op de voorportieren in zwart en originele zwarte logo’s op de kofferklep achter. Verder heb ik een nieuwe zwarte 20 inch breed-set, met nieuwe naafdeksels met gekleurde Porsche wapens, en nieuwe Pirelli banden met Porsche codering gemonteerd. Een Eibach set maakt het geheel echt helemaal af. Mocht iemand de standaard onderelen/accesoires mooier vinden, wat ik mij haast niet kan voorstellen, dan zijn deze uiteraard bij de auto aanwezig. Alles in nieuwstaat overeenkomstig met de zeer lage kilometerstand. Ook zijn beide sleutels uiteraard aanwezig, één sleutel is door mij ook nog voorzien van Tequipment covers in de exterieurkleur van de auto. Deze sleutel zit opgeborgen in een Tequipment Alcantara sleutelhoesje met Porsche logo. Het mooie aan dit alles is dat er na montage nog geen 1.500 km met de auto gereden is: de volgende eigenaar krijgt dus echt een nieuw stuurwiel e.d. De gehele auto ademt overigens een zo goed als nieuwstaat. Dat mag je ook verwachten met slechts 38.000 km, toch zien wij het ook weleens anders. De auto is zorgvuldig bereden en staat geheel in eerste lak! Is er dan geen enkel nadeel te melden. Tja niet echt… Enkel de Porsche fetisjisten die uitsluitend Porsche dealerstempels willen zien in het onderhoudsboekje moet ik teleurstellen. Wij gaan met bijzondere auto’s zoals een Ferrari, Porsche of Lamborghini altijd naar Guus van Eijk in Gorinchem. Geen merk dealer, maar in deze wereld wel een zeer vertrouwd adres. Guus is een echte vakman, één die begrijpt hoe een liefhebber wil dat er omgegaan wordt met zijn speelgoed. De laatste beurt is dan ook recent bij Guus uitgevoerd. Wat heeft u liever, een jongere Boxster met een viercilinder die gegarandeerd nog afschrijft (ze benaderen nu al bijna de prijs van een 981) of de veel waardevastere laatste Boxster-generatie die voorzien is van de geweldig klinkende 6-cilinder boxermotor? Wij zouden uiteraard gaan voor de 981, dé klassieker in spé. Zeker in deze samenstelling en conditie. Ik viel er in ieder geval als een blok voor: in de huidige markt qua staat nauwelijks te overtreffen en indien u in de markt bent voor een unieke en super echte 981 is dit uw auto. Dichterbij een zo goed als nieuwe 981 kom je haast niet. Waarom dan toch in de verkoop hoor ik u denken… Tja, voor sommige onder u wellicht herkenbaar, maar de auto is “af” en ik kijk voorzichtig weer naar een nieuw project. De auto mag dus eventueel verkocht worden aan een andere liefhebber. Let er s.v.p. dan ook op als u de auto wilt komen bekijken: de Porsche staat niet op de zaak, ik geniet er zelf met volle teugen van bij mooi weer. De kilometerstand kan dus enigszins oplopen en de auto is enkel op afspraak te bezichtigen. Ik breng de auto bij serieuze interesse graag mee naar Boxtel, als het mooi weer is ;-) Classic Park heeft als kernactiviteiten inkoop, verkoop en consignatieverkoop van klassieke en exclusieve auto’s. U vindt ons in Boxtel, dat is gelegen tussen Eindhoven en ’s-Hertogenbosch (10 autominuten ten noorden van Eindhoven en Eindhoven Airport). Vanaf Venlo (Duitse grens) is het 80 km rijden en Amsterdam Schiphol is op 100 km afstand. Classic Park heeft gemiddeld 100 auto's op voorraad die aantrekkelijk staan tentoongesteld in het Classic Park museum in Boxtel. De hier beschreven auto is onder voorbehoud van prijsveranderingen, (tekst)fouten en wijzigingen in de beschikbaarheid. Kijk voor de volledige fotorapportage en beschikbaarheid op onze website www.classicpark.nl. Van diverse klassiekers kunnen wij de exacte kilometerstand niet garanderen. De door ons vermelde tellerstanden zijn afgelezen tellerstanden tenzij nadrukkelijk anders is vermeld in de tekst. Aan deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend. U bent van harte welkom om ons te bezoeken. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maken wij graag vooraf een afspraak met u. Meer informatie Technische informatie Vermogen: 232 kW (315 PK) Aantal cilinders: 6 Aandrijving: Achterwielaandrijving Acceleratie (0-100): 5,1 s Topsnelheid: 2790 km/u Laadvermogen: 360 kg GVW: 1.655 kg Interieur Interieur: Zwart, Leder/alcantara Milieu CO?-uitstoot: 206 g/km Emissieklasse: Euro 5 Financiële informatie BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling) Motorrijtuigenbelasting: geen Identificatie Referentienummer: 0001521 |